"כמה זמן ייקח עד שאוניברסיטת חיפה תממן את שחרור חוטפי הנערים?!"

דוד קורצווייל | צילום: אתר אוניברסיטת חיפה No Comments on "כמה זמן ייקח עד שאוניברסיטת חיפה תממן את שחרור חוטפי הנערים?!"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"לקחו מפעל מבורך שעוסק בנושאים חברתיים – למחוזות הזויים של שנאה-עצמית, ויש חשש שגוף תורם מכתיב לאוניברסיטה את הפעילות", כך אומר היום (שני) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן, בדיון בכנסת עם שר החינוך. זאת, לאחר טענות שהועלו כי הקליניקה למשפטים באוניברסיטת חיפה, עסקה במתן ייצוג משפטי למחבלים-רוצחים, ביניהם גם של חיילי צה"ל. "כמה זמן ייקח עד שאוניברסיטת חיפה תממן את שחרור חוטפי הנערים?!", תמה כהן. הוא הוסיף, כי עולה חשש שגוף חיצוני התורם לקליניקה התערב ודחף לייצוג מחבלים-רוצחים, המרצים עונשי מאסר בישראל. כהן דרש – ומנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה גדי פרנק התחייב – כי זו תגיש לוועדה דו"ח הבודק טענות אלו בתוך כחודשיים. כהן ציין, כי אם ממצאי הדו"ח לא יספקו – הוא יבקש את בדיקת מבקר המדינה, כפי שמוקנית לו הזכות בחוק.

שר החינוך, שי פירון הוסיף, כי בלי קשר לדיון הנוכחי, המועצה להשכלה גבוהה והועדה לתכנון ותקצוב, בודקות בימים אלו את כל פעילות הקליניקות. "נוצר כאן גוף שיש להסדיר את פעילותו. הקליניקות למשפטים עשו פעולה יוצאת-דופן להנגשת אוכלוסיות מוחלשות רבות, והפכו סטודנטים לפעילים חברתיים, ותרומתן לא תסולא בפז", טען.

ד"ר שחר גולן, ראש אגף המחקר בתנועת "אם תרצו", הציג את ממצאי הדו"ח שערך, ובו נטען כי אוניברסיטת חיפה, דרך הקליניקות המשפטיות, ייצגה מחבלים שהורשעו ברצח ובריגול, בשמונה תיקים מאז שנת 2007. גולן הדגיש, כי מנחת-הקליניקה עבדה במקביל ארגון עדאלה, ואף כתבה ספר בו טענה כי המחבלים הם בכלל 'אסירים פוליטיים'. כיום, ציין גולן, היא כבר לא עובדת בארגון – אך ממשיכה להדריך בקליניקה. לדבריו, ניכר פער גדול בין הצגת הקליניקה באתר האינטרנט בשפה העברית, המתאר עיסוק באוכלוסיות חלשות, לבין האתר באנגלית – הפונה בעיקר לתורמים בחו"ל – והמצטט את יעדי עדאלה מילה במילה, ומצהיר כי הקליניקה מתמקדת בזכויות הציבור הערבי. מאיר אינדור, מארגון "אלמגור" המייצג משפחות שכולות נפגעות טרור, טען כי "זכות-נפגעי-עבירה עומדת גם למשפחות שכולות, לראות את המחבל-הפוגע ממשיך ויושב בכלא".

לעומתם, טען הפרופ' גד ברזילי, דיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, כי 99.99% מפעילות הקליניקות עוסקות בסוגיות חברתיות ועבור אוכלוסיות חלשות ישראליות. "איננו מקבלים הכתבה ותכתיב משום גוף חיצוני. כל תרומה מדווחת, והפעילות שלנו כולה על טהרת השיקולים האקדמיים וטובת החברה הישראלית. מתוך אלפי תיקים יש רק חמשה תיקים כאלו – שכולם הסתיימו בשנת 2011. הפסקנו את עבודתה של עורכת-הדין מארגון עדאלה, והקליניקות פועלות על פי שיקולים מקצועיים בלבד ובהתאם למטרות פדגוגיות. אני שמח שהועדה מקבלת את עמדתנו, ולפיה מערכות הבקרה האיכותיות הקיימות כיום מספיקות". פרופ' נטע זיו, מנהלת הקליניקות באוניברסיטת תל אביב הוסיפה אף-היא כי רוב מוחלט של הקלינקות עוסקות בניצולי שואה, בתביעות ביטוח לאומי, בתשלומי מזונות ועוד, וציינה כי מדינת ישראל מייצגת ע"י הסנגוריה הציבורית, גם מחבלים. גדי פרנק, ממלא-מקום מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה הדגיש כי קיימת חובת דיווח על כל תרומה ברמת המקרו, וקרא להעביר אליו כל מידע ממוקד על התערבות-שאינה-ראויה בנושא.

מנגד אמר ח"כ שמעון אוחיון כי "מדובר בתופעה מגובה בנתונים ועובדות, שלא ניתן להתעלם ממנה. מישהו מנצל בצורה צינית את מדינת ישראל הנתונה במאבק על קיומה וזהותה". ח"כ קארין אלהרר ציינה כי "הזכות לייצוג קיימת גם כשזה לא-נוח. מדינה דמוקרטית מחויבת גם לזכויות האסיר, ויש לנו חובה לנו ככנסת לשמור על ערך זה".



0 תגובות